joi, 3 decembrie 2009
Vintage ca eufemism pentru haine vechi
Discutam zilele trecute cu Michele si Supr Giuser despre abuzul pe care vintage-ul il face la noi si cum incepe sa se construiasca ca o subcultura plina de capricii si maimutareli, un concept preluat intr-un mod deformat din alte tari unde exista atitudinea de a te "descurca in vintage". Tu poti sa ai un talent real in vintage, fie prin atentia fata de chilipiruri fie prin combinatia unor elemente high class cu chilipirurile de mai devreme. Ceea ce conteaza mult sunt cautarile lungi si timpul dedicat descoperirii unui designer sau a unui tip de croiala dintr-un anumit an.
Cuvantul vintage este copiat din terminologia de vinuri. Vintage in vinificatie este procesul de culegere a strugurilor si de creare a vinului. Un vin vintage este cel facut dintr-un anumit soi de struguri care au fost crescuti in conditii specifice zonei si recoltati intr-un anumit an.
Astfel ca hainele vintage pot fi considerate o expresie pentru haine vechi, create intr-o perioada specifica si pot denota calitate atunci cand hainele sunt create de un designer recunoscut. Din acest motiv nu ar mai trebui sa vorbim de moda anilor '60 cat sa intelegem mai bine de ce un designer a creat un obiect vestimentar in anul 1963 si cum afecteaza acea creatie anii imediat urmatori.
Totusi, ma intreb in ce masura vintage-ul poate denota si cantitate, adica productiei de masa, unde nu mai conteaza atat de mult omul care a creat ceva cat brandul si cata lume a ajuns sa se bucure de un anumit model de haina? Exista vintage intr-un vin de Porto si Yves , dar mai exista sin la Murfatlar si Braiconf? Poate ca daca ne referim strict la vinuri, Murfatlar nu este vintage dar Braiconf? O camasa Braiconf din 1960 poate fi valoroasa?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
In principiu sunt de acord cu tine, din pacate articolul este extrem de confuz si pleaca d ela premise gresite punand semnul de egal intre vintage si piese vechi de designer. Sa nu uitam ca in conceptul mai larg de vintage intra orice piesa mai veche de trei ani a unui designer.
RăspundețiȘtergereGradul de raritate al unei piese vintage (de la 5 stele la o stea) este dat de cu totul alte caracteristici, nu d efaptul daca articolul respectiv poarta semnatura unui designer sau nu.
De aici cred ca e aboslut evident ca o ANUMITA camasa Braiconf (sa zicem), cu anumite particularitati, din care s-au pastrat doar n exemplare poate fi mult mai valoroasa decat (sa zicem) o camasa Chanel de anul trecut.
De altfel exista un catalog pentru colectionarii de vintage in care cele mai valoroase piese apartin - ahime! - nu unor case/creatori de moda cunoscute/i, ci fie unor obscuri creatori, fie nici macar nu au eticheta, fie sunt (dublu LOL)falsuri din epoca.
Deci paralela cu vinurile se opreste la titlu.
Cuvantul vintage chiar se trage din vinuri, nu este o paralela iar articolul este confuz pentru ca eu nu am incercat sa trag linie ci am incercat sa vad diferentele de gandire ale unui curent. Ceea ce observ insa este ca si tu crezi ca anumite piese pot fi valoroase chiar daca nu poarta numele unui designer.
RăspundețiȘtergere