vineri, 4 decembrie 2009

Sarafanul


Sursa Foto

Daca mi-as propune sa devin o colectionara de haine, m-as specializa si as colectiona sarafane. Sarafanul este "rochia" mea preferata.

Sursa foto

Primul sarafan de care imi aduc aminte e dintr-o poza de liceu din 1976, in care mama este imbracata in uniforma de UTC-ist. Atunci fetele purtau ca uniforma un sarafan bleumarin drept cu bluza bleu si bentita obligatorie ca si numarul matricol. Incercand sa imi dau seama de ce imi place atat de mult sarafanul, am sarit repede peste prima explicatia psihanalitica, legata de proiectarea mamei intr-un spatiu scolaresc si mergand mai departe am mai gasit cateva explicatii care mi se potrivesc mai mult.

In limbaj britanic sarafanul se numeste pinafore sau pe scurt pinny iar in state acesta poarta numele de jumper (dress). Si intr-o tara si in alta, vestimentatia indeplineste are un rol functional important: acopera si completeaza alte piese mai valoroase cum sunt camasa sau ploverul. In acest context, o explicatie psihanalitica merge mai usor, deoarece neavand multe sarafane eu doar incerc sa imi accesorizez feminitatea si sa imi pastrez restul de haine in care ma simt comfortabil (respectiv plover si pantaloni pe aceasta vreme).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu