joi, 7 ianuarie 2010

Cum combinam hainele vintage?




Mama avea o colega careia ii placea la nebunie sa mearga prin magazinele SH. O colega pentru care banii nu erau o problema, din contra, sotul ei era director la fostul SNTR (Societatea Nationala Tutunul Romanesc) si totusi, poate din cauza unui complex din copilarie, poate din cauza parintilor ei de familie buna si astfel mai selectivi, isi dorea foarte multe haine. Nu conta forma, marimea, daca i se potriveau, daca erau in armonie cu dimensiunile corpului ei, ea vroia haine si metoda cea mai simpla de a avea foarte multe era de a devasta un magazin SH.

Intr-o vizita la noi acasa am auzit o discutie in care mama ii povestea de Christine Valmy, care intr-un interviu declarase ca pe vremea cand era mai saraca purta un singur sacou, foarte frumos, foarte scump dar elegant, dintr-un material rezistent. La acesta alterna cateva bluze sau camasi pentru a arata in fiecare zi diferit, dar acest lucru o facea ca de fiecare data sa fie eleganta, in defavoarea faptului ca aparent era imbracata mai tot timpul la fel.

Colega i-a zis mamei ca nu este de acord cu aceasta treaba. Mai bine mai putin elegant dar mereu in schimbare, desi arata de multe ori, chiar de prea multe ori, caraghioasa. De aceea mi-am pus intrebarea cum e mai bine sa arati: in schimbare, mereu sub alta infatisare sau acelasi om elegant, in fiecare zi.

In special cand incepi sa iti cumperi vintage, tentatia de a amesteca haine din epoci diferite este foarte mare, pentru ca poate ne place o rochie din anii '50 si o haina din '80. Cum facem? Ce stil abordam si dupa ce criterii avem voie sa le combinam? Un exemplu bun de cum sa asortezi SH cu nou il gasiti pe Style Bytes. Foarte tari combinatiile!

Si un alt exemplu: Roxana de la This is My Suit.

14 comentarii:

  1. Style Bytes a fost primul blog de stil personal care mi-a placut tare de tot, l-am citit inca din 2005 cand Agatha l-a deschis si am fost foarte trista in 2008 cand a incetat sa scrie din motive personale.
    Revenind la subiect, cum combinam hainele vintage (sau nu) e ceva extrem de personal, nu cred in reguli, tine de personalitatea si intreg universul unui om si spune ceva despre el. In ceea ce ma priveste le "amestec" cu cele moderne in functie de dispozitie, desi s-a intamplat sa fiu si retro din cap pana in picioare!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un bun exemplu postat recent il gasesti aici: http://thisismysuit.com

    Roxana stie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Alice, este adevarat ca tine mult de fiecare in parte cum isi mixeaza hainele din garderoba, dar mai tine si de interesul acordat temei. Cum ai spus si tu, o urmaresti pe Agatha din 2005. In 3 ani de zile si blogul ei s-a schimbat mul si a capatat alte valente. Cu cat un hobby este mai puternic, cu atat acesta tinde sa se transforme intr-o pasiune si asta inseamna ca te inhami pe termen lung si iti orientezi energia pentru intelegerea tuturor detaliilor legate de paiunea ta. Mi se pare ca putini iau vintage-ul ca pe o pasiune. Cei mai multi incearca sa faca o mica afacere, dar pentru ca nu ii inteleg esenta renunta repede.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ti se pare ca renunta repede? Eu am senzatia ca se inmultesc precum gremlinii....

    RăspundețiȘtergere
  5. Cei care au inteles cat de cat valoarea hainelor vechi, renunta destul de repede la hobby. Nu vorbesc de accidentele mini prix, care nici nu merita bagate in seama.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cred ca depinde foarte mult de perspectiva si creativitatea noastra.Trebuie sa recunosc ca am fost putin uimita cand colegul meu de la THIS IS MY SUIT m-a anuntat ca am aparut pe blog si iti multumesc pentru aceasta onoare. Toti oamenii care apreciaza nu neaparat marca vintage, dar hainele acelea vechi, pe care le purtau cu mandrie, mamele, bunicile, strabunicile noastre, consider ca trebuie apreciati. Eu, insami nu am inca cunostiintele necesare pentru a stabili exact ceea ce e vintage sau retro, sau ce apartine unei anumite perioade, desi mi-as dori, dar asta nu ma descurajeaza din a valorifica aceste lucruri, minunatii cum le zic pe blogul meu si de a le purta cu cea mai mare placere. Pentru unii poate incepe ca o incercare de a explora istoria si sfarseste ca o mare pasiune.
    Felicitari pentru ceea ce faci aici,
    Rox.

    RăspundețiȘtergere
  7. Rox, cu putina creativitate si imaginatie dar si cateva exemple consacrate, putem sa avem tinute de mare efect ;)

    RăspundețiȘtergere