Toate blogurile pe care le am in lista si le urmaresc cu sfintenie, mentioneaza de fiecare data ce scrie pe eticheta unei haine numele sau marca. Fie ca este vorba despre ceva cunoscut fie ca este un "no name", citesc de fiecare data carui producator i se atribuie obiectul.
Paradoxal, desi i se atribuie o importanta mare etichetei prin expunerea intentionata a unei imagini separate doar cu aceasta, nu gasesc aproape niciodata informatii despre producator. Mi se pare fundamental sa stiu macar tara de provenienta daca nu perioada in care a fost creat produsul sau cine l-a purtat, la ce evenimente a mai fost prezent.
Prin prezentarea unor obiecte adresate tuturor se pierde mult din puterea de adresare a unor intrebari simple: cine a facut obiectul si ce reprezinta, ce conota. Exista o multime de stiluri si de curente si mai mult exista o puzderie de publicuri carora li se adreseaza, dar pentru ca nu acordam importanta unor astfel de detalii, toate acestea devin derizorii. Si ce este si mai grav este ca ajungem sa consideram "vintage" o pereche de ochelari de la Mango. Dar nu ne intrebam in ce an a aparut Mango. Si este atat de simplu sa aflii si sa faci conexiuni si mai simple: Mango s-a infiintat in anul 1984 in Spania, in orasul Barcelona. Cat de vintage poate fi un produs de masa din anii 80?
vineri, 9 octombrie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu