marți, 6 iulie 2010

Genoveva



Anul este 1965, toamna. N-am la indemana mai multe poze, dar am sa incerc sa intru in arhiva de familie, obstacolul fiind distanta care ne separa.

Minime detalii pe care le pot oferi acum: materialul ( unknown) alb, probabil o matase plina in amestec cu alte fibre. Avea un pattern: flori de margaritar, argintii. A fost achizitionat de la un magazin despre care mama imi tot povesteste, deoarece foarte multi ani, pana spre '80, il tot vizita, pentru ca se gaseau matasuri si alte chestii deosebite. Ceea ce am priceput clar este ca se afla vis-a-vis de Scala (Bucuresti).

Rochia a fost lucrata la o croitoreasa din provincie, ce isi facuse un renume, deoarece confectiona haine pt diverse artiste sau persoane publice

Modelul nu era ceva obisnuit in Romania la rochiile de mireasa, mai ales ca nu este lunga, dar nici la rochiile de zi, deoarece majoritatea femeilor purtau in acea perioada rochiile acelea drepte, care nu marcau talia, sau cu talia marcata dar in nici un caz cu acel clos de la fusta. De fapt, privind-o pe nasa, ne putem face o parere despre stilul in care se imbracau si coafau femeile in acea perioada.

Oricum, miresele isi faceau rochii lungi, cu maneca, in Romania. Dar modelul folosit de mama nu era ceva neobisnuit pentru 1965, in alte tari.

Coronita a fost facuta pe comanda, sa para un buchetel, nicidecum sa semene cu acele coronite pe care se puteau gasi in comert. Mi-a povestit ca a gasit un magazin unde a reusit sa streseze un mester ce confectiona accesorii pentru mirese.

Oricum, se pare ca a alergat foarte mult, manata de dorinta pe care a manfestat-o toata viata, aceea de a fi " altfel".

Voalul este scurt, bufant, se purta pe atunci, nu stiu cat de mult in Romania, dar, verificand pe Internet, pe site-uri vintage, am observat asta.

Din pacate , rochia nu mai este, a fost imprumutata impreuna cu voalul si nu a mai fost restituita. Eu mi-o amintesc vag, dar am vazut-o si am atins-o, ceea ce pentru mine conteaza foarte mult.

2 comentarii: