luni, 31 mai 2010

Functional sau emotional?


Nu e nimic legat de moda in filmul "White Material", am surprins insa o atitudine familiara mie, in personajul Mariei Vial. O crescatoare de cafea pe o plantatie din Africa a carei familie desi este scoasa de sub apararea legii, se chinuie sa termine de recoltat cafeaua. Desi toti muncitorii parasesc locul de munca si familia primeste avertizari ca ar trebui sa se intoarca acasa in Franta, Maria nu asculta si isi propune sa gaseasca noi muncitori. Primul lucru pe care il face este sa se aranjeze: rochita pastelata, un colier discret, sandale rosii si posetuta rosie. Semne de eleganta care nu trebuie ignorate pentru ocazii speciale, chiar si intr-o tara mai putin bogata. Aceste "ocazii speciale" imi sunt mie foarte familiare. Acelasi personaj insa, care stie ce putere au hainele, nu se sfieste sa sape in pamant cu mainile goale sau sa poarte cizme de teren. Ambele tinute sunt functionale, niciuna nu acopera latura emotionala a femeii care isi doreste sa fie frumoasa ca in Une Affaire de femmes.

Voi ce alegeti? Functional sau rational?

Recunosc, eu sunt adepta modei functionale. Nu sunt preocupata de haine decat din prisma functionalului. Pentru mine o haina trebuie sa arate bine, dar sa nu necesite calcat, sa fie comoda, sa pot merge cu bicicleta sau sa pot merge mult pe jos. Din acest motiv nu imi plac rochiile decat pentru ocazii speciale si nu inteleg necesitatea fustelor. De multe ori ma gandesc ca as avea nevoie de un stilist sa imi indice ce accesorii si haine as mai putea folosi, cu ce mi-as mai putea imbogati garderoba, pentru stilul meu de viata. Sau ce mi se pare si mai important, cum sa gasesti noi combinatii pentru hainele pe care le ai deja in sifonier. Se ofera cineva? :)

3 comentarii:

  1. mai degraba emotional,azi in ciuda ploii si a grevei metroului am imbracat o rochie cu floricele si rindunele,pt ca era wear a dress day :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Care sunt zilele de purtat rochie? Mi se pare foarte fain sa ai o asemenea zi :).

    RăspundețiȘtergere
  3. a fost 1iunie,am vazut pe facebook :)

    RăspundețiȘtergere