duminică, 23 mai 2010

Ganduri


Ne ferim de termenul de moda comunista de parca ar fi spurcat, blestemat. Nu stim sa il valorificam. Consideram ca hainele acelei perioade au fost purtate pana la epuizare si din acest motiv nu recunoastem existenta unei potentiale colectii. Aproape singura marturie ramasa sunt rochiile de care ne-am atasat emotional pentru ca avem fotografii de atunci: fotografiile de la nunta parintilor, bunicilor, unchilor, fotografii din albumul de familie pe care il redeschidem din melancolie.

Cati ati observat ca fotografiile de "studio" semanau intre ele, cat de standardizate erau, si totusi cum fiecare fotograf incerca sa iasa din anonimat si sa incerce o incadrare originala. Ma amuza folosirea coloanelor si a vazelor cu flori :). Ati observat cum sunt incadrate si cat de importanta este ca in fotografie sa fie folosit ba un ghiveci cu flori, ba un cosulet sau o vaza? Care era legatura dintre cele doua obiecte?

5 comentarii:

  1. la ultimele intrebari, mi-au venit in cap drept raspuns spontan ..
    pilonul sa reprezinte stabilitatea, iar florile prospetimea, ceea ce se doreste unei relatii ..

    RăspundețiȘtergere
  2. deci ai mei, precum si nasii mei de botez, care imi erau unchi si matusa, au acelasi pilon in pozelele de cununie :)). cred ca il impurmutau de la un studio la altul :P.

    RăspundețiȘtergere
  3. da, era ceva standardizat in fotografia pentru nunti :D. as fi curioasa sa stiu cine a lansat curentul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Oare s-o fi gandit careva dintre pozarii comunisti ce inseamna coloana si florile din poze? Eu cred ca fotografii se luau pur si simplu unii dupa altii, nu se gandeau la simboluri. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai sa zicem ca florile dadeau bine si oricum primei un brat de flori la cununie& biserica, de ce sa nu il folosesti in pozele? Dar simbolul falic din coloana sa insemne oare integritatea familiei? Trebuie sa ajung la un studio mai vechi, sa-mi povesteasca cineva :)

    RăspundețiȘtergere