duminică, 18 aprilie 2010

Palarii Vintage



Cum te-ai decis sa te concentrezi doar pe palarii vintage? De unde pleaca pasiunea pentru palarii?
Imi plac palarii dintotdeauna, palariile vechi in mod special. Nu stiu de ce - pt aerul lor nostalgic si foarte feminin, pt felul cum schimba look-ul unei femei, adaugand muulta distincie, romantism, etc. Abia in ultimii ani am reusit sa ma ocup de aceasta pasiune - am avut disponibili ceva banuti, si am reusit sa gasesc surse de unde sa achizitionez. Imi plac multe alte lucruri, dar palariile m-au acaparat. In ultima vreme am cheltuit atat de multi bani pe palarii, incat nu prea am mai avut bani pt altceva.

Ai vreo epoca preferata?
Anii '30 si '40 - pt ca sunt avangardisti, se purtau modele extravagante, design incredibil de modern si de interesant. Aceste palarii imiplace sa le port. Dar colectionarul din mine (colectionarul este o specie apropiata harciogului - aduna aduna aduna :) se bucura tare mult la piesele f vechi (anii '20, inceputul secolului, chiar sec al XIX-lea - am 3 palarii din sec 19, si vreo 6 pana in anii '30).

Mai indica palaria statutul social al femeii?
Desigur - statul actual: de fiinta libera sa poarte ce doreste (chiar si o palarie ponosita si demodata), care are suficienti bani ca sa achizitioneze ce vrea (100 de palarii vechi? ), de fiinta suficient de sigura pe sine ca sa abordeze ce look vrea, in trend sau nu.

Sunt o feminista obsedata, da cand eram copil. Ma jignesc toate afirmatiile nepoliticoase, rautatile, badarania si misoginismul din trafic adresate femeilor, etc. Foarte mult ma supara si femeile care nu dau dovada de solidaritate (aud afirmatii stupide gen: "Femeile sunt mai rele decat barbatii" - de parca ele ar fi inventat o bomba atomica, de parca ele ar fi responsabile de milioanele de abuzuri ingrozitoare fata de semenii lor, etc). Daca traiam in perioada de glorie a palariilor, in "tineretea" palariilor mele - ceea ce nu vreau - e foarte posibil sa fi refuzat sa port palarii. Desi iubesc la nebunie vechiturile, istoria, tehnicile clasice, ma bucur in fiecare moment al vietii mele ca traiesc ACUM si nu in epocile pe care le admir. Ca femei suntem norocoase ca ne-am nascut dupa anii '60, pt ca inainte de acest moment, mi se pare imposibil de trait ca femeie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu