miercuri, 16 iunie 2010

Amintiri din Epoca de Aur

"Eu nu am amintiri din comunism. Aveam 3 ani si vreo 9 luni cand a fost Revolutia, dar am amintirile bunica-mii si ale maica-mii despre cozi, si lipsuri, si cartele, si tigari de contrabanda, si banane inghetate dar luate la preturi astronomice prin diverse retele. Poate tocmai de-asta mama m-a facut pachet si m-a trimis la tara cand eram mica: bunicii mei aveau curte, soba (adica posibilitatea de incalzire cu lemne), si erau, pe langa toate astea, niste croitori destul de respectati in zona comunei Brazi (da, aia cu rafinaria). Mai ales bunicul, care facea costume pentru tot felul de indivizi, judecatori de la tribunalul Ploiesti, diversi membrii de partid prin primarie. Deseori, bunicii primeau plata in produse. Tocmai de-asta , atunci cand am mai crescut (cred ca aveam vreo 3-4 ani cand se intampla), bunicul avea mereu un patratel de ciocolata pus deoparte, intr-un dulap cu cheie. Tot din experienta doamnelor familiei, stiu ca la capitolul haine iar nu prea aveam de suferit. Pentru ca ai mei bunici reuseau sa faca minuni din doua bucati de panza. Si pentru ca bunica-mea a lucrat pana tarziu la o croitorie in Ploiesti si reusea sa mai sustraga cate un metru de “ceva”. Mai stiu cateva povesti destul de scary legate de contrabanda si produse pe sub mana, de la mama. Mama care, la vremea respectiva lucra in ditamai unitatea militara. In care unitate militara puteai face rost de cafea,tigari, carne, lapte, dar daca erai prins te mancau sfintii."

Mai multe aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu