luni, 17 mai 2010

Intrebarea lunii

Am scos din greseala intrebarea lunii, daca exista haine vintage de productie romaneasca pe piata locala. Raspunsurile erau impartite, egalitate intre da si nu, si o cota maricica de nu stiu.

Absenta raspunsurilor este tot un inidcator, al lipsei de informatii despre acest subiect. Cand am intrebat cum combinam hainele vechi, toata lumea si-a dat cu parerea, aproape 250 de raspunsuri. La cea din urma insa abia daca au raspuns 50 de persoane in doua saptamani.

Exista o societate "vintage" secreta care va impiedica sa raspundeti la intrebarile mai complicate?

7 comentarii:

  1. Deci pe linga obsesia cu "povestile" din spatele hainelor, acum avem si teoria conspiratiei pe lista :)

    Don't get me wrong, am blogul tau in Reader si il vizitez constant, imi place sa vad ce se mai intimpla pe aici, dar uneori duci lucrurile mai departe de cit mi-as fi imaginat.

    Nu stiu altii cum sint, dar cind vine vorba de sondaje, nu raspund decit daca ma atrage intrebarea. Deci, in cazul in care numarul cititorilor tai nu a scazut, pentru putinele raspunsuri poate nu e de vina "Noua Ordine... Vintage", ci insasi chestionarea. Daca tot incerci sa gasesti sensuri in orice, ia in considerare faptul ca cititoarele blogului ar putea sa nu fie neaparat interesate de articolele vintage autohtone. Nu ca ar fi avut cum sa dea nas in nas cu ele prea des, anyway...

    Oricum, exista inca activ un sondaj, cel legat de produsele existente pe blogurile din Romania. Eh, intrebarea ta e formulata tricky: ghilimelele se refera la bloguri de tip "Diva Vintage" cu porcarioare din bazar sau la evintage.ro, de pilda? Pentru ca eu am luat termenul in serios, in ciuda ghilimelelor, si am raspuns in consecinta. Dar majoritatea covirsitoare care sustine ca peste tot sint doar produse SH s-ar putea sa se refere la altceva.

    Ah, si daca tot m-am intins, sa fac o distinctie, se inteleaga o data pentru totdeauna: o piesa vintage a fost de cele mai multe ori purtata cel putin o data, deci vine tot "la a doua mina". De asemenea, rar, piese vintage (in general, de mica valoare, e drept), pot fi gasite SI in magazine second-hand.

    Prin "second-hand" se denumesc insa generic acele haine purtate de duzina (fie H&M, Zara, George, Marks&Spencer, fie no-name-uri).

    Gata, ca v-am plictisit destul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Daiana, ma bucur sa vad pareri pertinente, dar tare ma mai intristez cand nu s-a inteles ironia si nici demersul de arhivare si indosariere ale ultimelor urme de "vintage" romanesc.

    Daca eu incep sa cred si sa spun peste tot ca aceste urme nu mai exista, inseamna ca incetez sa ma mai bucur de trecut, de a-l intelege sau de a-i cauta noi sensuri. E o pasiune pe care o tot descopar si imi place sa ii inteleg conotatiile pe care le capata de la persoana la persoana.

    O intrebare, daca tot ma ai in reader, cat de dai skip, fara sa citesti povestile?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai dreptate cu cealalta intrebare referitor la ghilimele, transpare aceeasi ironie de mai sus, ori eu incercam sa aflu un raspuns. Trebuie sa o reformulez mai obiectiv.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Fingo, skip nu dau, dar citesc pe diagonala, recunosc :).

    Ce voiam eu sa spun este ca de multe ori mi s-a parut ca ai conditiona valoarea unei piese de "povestea" din spatele ei. Are poveste – e valoroasa. Am gasit-o intr-un maldar de vechituri, intr-un SH sau la un tirg si nu stim a cui a fost – avem o problema.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si ce se intampla daca piesa este a ta, dar vrei sa o dai la schimb dar sa o incarci inainte de semnificatii socio-istorice, pe langa valoarea ei estetica?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu prea am inteles intrebarea, dar sint putin obosita si nu functionez la parametri optimi, ce-i drept... :)

    Voiam sa spun ca mi se pare stranie "obsesia" (cum am numit-o in primul comentariu) pentru povesti de tipul "A lucrat-o mama la croitoreasa X in anul Y ca sa poata merge la nunta la Z". Astfel de istorii personale au poate farmecul lor, dar mie nu imi influenteaza decizia de cumparare. De pilda, compleul postat pe blogul Emotions si prezentat de tine pe 11 mai tot urit mi se pare, chiar daca a fost lucrat acum 50 de ani la Arta Modei. La fel, pot admira rochia de pe VintageLike, chiar daca ea nu ar fi fost modificata de proprietara (care sa cunoasca detaliile croielii initiale si sa ne poata lamuri).

    Intr-un fel de concluzie: or fi "povestile" binevenite, dar nu vad de ce trebuie sa le cautam cu tot dinadinsul sau sa tinjim dupa ele.

    PS1: da, istoria modei e altceva, detaliile despre croieli, designeri, materiale sint binevenite, nu la asta ma refer cind spun "povesti".

    PS2: la fel, imi place si ideea unui spatiu virtual de dezbatere a "modei la romani" si te felicit pentru asta. Dar... vintage in Romania? Ntzzz... Parerea mea! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Daiana, m-ai scutit de scrierea unui comentariu. In sfarsit sunt si eu 100% de acord cu cineva.

    RăspundețiȘtergere